State News Desk: (916) 845-8434
FEMA News Desk: (916) 837-8270
A Disaster Recovery Center has opened in Porterville to help residents affected by the severe winter storms.
The center is located at:
Tule River Justice Center
Conference Room 138
129 South Reservation Road
Porterville, CA 93257
Hours of operation: 10 a.m. to 6 p.m. daily
Specialists at the center will be able to help survivors with their FEMA applications and provide information on SBA low-interest loans and other available assistance. No appointment is needed.
However, residents don’t have to visit a Disaster Recovery Center to sign up for FEMA assistance. They can go to DisasterAssistance.gov, use the FEMA mobile app, or call the FEMA Helpline at (800) 621-3362. Helpline operators can assist in many languages. The Helpline is available from 4 a.m. to 10 p.m. PDT. Anyone using the video relay service (VRS), captioned telephone service or others will need to give FEMA their number for that service.
For an accessible video on how to apply, go to youtube.com/watch?v=LU7wzRjByhl.
For the latest information on California’s recovery from the severe winter storms, flooding, landslides, and mudslides, visit FEMA.gov/disaster/4699. You may also follow twitter.com/Cal_OES, facebook.com/CaliforniaOES, @FEMARegion9/Twitter and Facebook.com/FEMA.
###
FEMA’s mission is helping people before, during, and after disasters.
All FEMA disaster assistance will be provided without discrimination on the grounds of race, color, sex (including sexual harassment), sexual orientation, religion, national origin, age, disability, limited English proficiency, or economic status. If you believe your civil rights are being violated, call the Civil Rights Resource line at 833-285-7448.
Recently, U.S. SBA Administrator Isabella Casillas Guzman announced a policy change granting 12 months of no payments and 0% interest. This pertains to all disaster loans approved in response to disasters declared on or after September 21, 2022, through September 30, 2023. This policy change will benefit disaster survivors and help them to decrease the overall cost of recovery by reducing the amount of accrued interest they must repay.
The U.S. Small Business Administration is the federal government’s primary source of funds for the long-term rebuilding of disaster-damaged private property. SBA helps businesses of all sizes, private, nonprofit organizations, homeowners and renters, fund repairs or rebuilding efforts, and cover the cost of replacing lost or disaster-damaged personal property. These disaster loans cover losses not fully compensated by insurance or other recoveries and do not duplicate benefits of other agencies or organizations. Applicants may apply online, receive additional disaster assistance information and download applications at Disaster Loan Assistance.
Applicants may also call SBA’s Customer Service Center at (800) 659-2955 or email disastercustomerservice@sba.gov for more information on SBA disaster assistance. For people who are deaf, hard of hearing, or have a speech disability, please dial 711 to access telecommunications relay services.
Sala de Prensa del Estado: (916) 845-8434
Sala de Prensa de FEMA: (916) 837-8270
Se ha abierto un Centro de Recuperación por Desastre en Porterville para ayudar a los residentes afectados por las severas tormentas de invierno.
El centro está ubicado en:
Tule River Justice Center
Conference Room 138
129 South Reservation Road
Porterville, CA 93257
Horario: 10 a.m. a 6 p.m. daily
Los especialistas del centro podrán ayudar a los sobrevivientes con sus solicitudes de FEMA y proporcionar información sobre préstamos a bajo interés de la SBA y otra asistencia disponible. No se necesita cita.
Sin embargo, los residentes no tienen que visitar un Centro de Recuperación por Desastre para inscribirse en la asistencia de FEMA. Pueden ir a DisasterAssistance.gov, usar la aplicación móvil de FEMA o llamar a la línea de ayuda de FEMA al (800) 621-3362. Los operadores de la línea de ayuda pueden ayudar en muchos idiomas. La línea de ayuda estádisponible de 4 a.m. a 10 p.m. Cualquier persona que use el servicio de retransmisión de video (VRS), el servicio telefónico con subtítulos u otros deberán dar a FEMA su número para ese servicio.
Para ver un video accesible sobre cómo presentar una solicitud, vaya a youtube.com/watch?v=LU7wzRjByhl. También puede visitar cualquier Centro de Recuperación por Desastre y reunirse con el personal de FEMA y representantes de otras agencias federales y estatales que pueden proporcionar información sobre asistencia por desastre. Para encontrar un centro de recuperación cerca de usted, visite el localizador de DRC en www.fema.gov.
Para obtener la información más reciente sobre la recuperación de California de las severas tormentas invernales, inundaciones, deslizamientos de tierra y deslizamientos de tierra, visite FEMA.gov/disaster/4699. También puede seguir twitter.com/Cal_OES, facebook.com/CaliforniaOES, @FEMARegion9/Twitter y Facebook.com/FEMA.
###
La misión de FEMA es ayudar a las personas antes, durante y después de los desastres.
Toda la asistencia por desastre de FEMA se proporcionará sin discriminación por motivos de raza, color, sexo (incluido el acoso sexual), orientación sexual, religión, origen nacional, edad, discapacidad, dominio limitado del inglés o situación económica. Si cree que se están violando sus derechos civiles, llame a la línea de Recursos de Derechos Civiles al (833) 285-7448.
Recientemente, la administradora de la Agencia Federal de Pequeños Negocios de Estados Unidos (SBA, por sus siglas en inglés), Isabella Casillas Guzmán anunció un cambio de política que concede 12 meses sin pagos y 0% de interés. Esto afecta a todos los préstamos por desastre aprobados en respuesta a desastres declarados a partir del 21 de septiembre de 2022 y hasta el 30 de septiembre de 2023. Este cambio de política beneficiará a los sobrevivientes por desastre y les ayudará a disminuir el costo global de la recuperación al reducir el importe de los intereses devengados que deben reembolsar.
La Agencia Federal de Pequeños Negocios de Estados Unidos es la principal fuente de fondos del gobierno federal para la reconstrucción a largo plazo de la propiedad privada dañada por el desastre. SBA ayuda a las empresas de todos los tamaños, a las organizaciones privadas sin fines de lucro, a los propietarios de viviendas y a los inquilinos a financiar las reparaciones o los esfuerzos de reconstrucción y a cubrir el costo de remplazar los bienes personales perdidos o dañados por el desastre. Estos préstamos por desastre cubren las pérdidas no compensadas totalmente por los seguros u otras recuperaciones y no duplican los beneficios de otras agencias u organizaciones. Los solicitantes pueden presentar su solicitud en línea, recibir información adicional sobre asistencia por desastre y descargar solicitudes en https://disasterloanassistance.sba.gov/. Los solicitantes también pueden llamar al Centro de Atención al Cliente de SBA al (800) 659-2955 o enviar un correo electrónico a disastercustomerservice@sba.gov para obtener más información sobre la asistencia por desastre de SBA. Las personas sordas, con dificultades auditivas o con discapacidades del habla pueden acceder a los servicios de retransmisión de telecomunicaciones marcando el 711.